A. Vizyon Belirleme
Günümüzde
toplumsal yapının ve taleplerin hızlı değişimi, organizasyonların
birçok sorunla uğraşmasına neden olur. Bu sorunların içinde en zor
olanı, hiç şüphesiz, örgüt içinde hedef ve amaç birliği sağlamak ve
bağlılık oluşturmaktır. Bu yaklaşım bizi vizyon kavramına götürür.
Vizyon, gelecekte yapılması düşünülen tüm faaliyetlerin
değerlendirilmesi, tanımlanması, açıklanması ve paylaşılması sürecidir.
Liderin yeniliğe, orijinalliğe ve yaratıcılığa bakış açısıdır. Burada
lider, personelin görüşlerinden ve katkılarından ilham alır, değişime ve
geleceğe dönük fotoğraf çeker.
Zihninde şekillendirdiği düşünceleri, uygun iletişim becerileri ile
diğer çalışanlara ulaştırır ve onların da benimsemelerini sağlar.
Böylece, paylaşılan bir vizyon oluşturur.
Bu konuda Peter Senge şöyle der: "insanların başkalarının hedefleri için koşmadığını, sadece kendi inandıkları hedefler ya da gelecekte ulaşmak istedikleri hedefler için içten çalıştıkları unutulmamalıdır."
Bu konuda Peter Senge şöyle der: "insanların başkalarının hedefleri için koşmadığını, sadece kendi inandıkları hedefler ya da gelecekte ulaşmak istedikleri hedefler için içten çalıştıkları unutulmamalıdır."
Vizyon oluştururken şunlara dikkat edilmelidir:
Herkesin katıldığı, güvenilir bir vizyon oluşturulmalıdır. Faaliyet
gösterilen pazarla uyumlu olmalıdır. Ayrıca işletmenin kaynaklarına da
uygun hazırlanmalıdır.
• İnanç taşımalıdır. Önce liderin, sonra çalışanların inancını taşımalıdır.
• Anlaşılır olmalıdır. Tüm organizasyonun anlayacağı bir şekilde hazırlanmalıdır.
• İç uyuma sahip olmalıdır. Tüm elemanlar birbiriyle uyum içinde olmalıdır.
• İddialı olmalıdır. İşletmenin hedefleri açısından her zaman iddialı bir şekilde hazırlanmalıdır.